Remote Fitting ondersteuning voor professionals

Hoe u Remote Fitting kunt gebruiken

1

Neem contact met ons op om toegang te krijgen

Als u geen toegang heeft tot de Bernafon Remote Fitting Administration Portal, vraag dan uw lokale klantenservice om een uitnodiging.
Neem contact op met uw accountmanager
2

Registreer uw bedrijf

Om Remote Fitting te gaan gebruiken, moet u eerst uw bedrijf en uw werknemers registreren op het Bernafon Remote Fitting Administratie Portaal. Neem contact op met uw lokale klantenservice om uitgenodigd te worden voor de Bernafon Remote Fitting Administration Portal.
Ga naar het beheerportaal
3

Voordat u begint

Stuur uw cliënt deze link naar een handige webpagina waarop stap voor stap wordt uitgelegd hoe ze Remote Fitting kunnen gebruiken.
Hoe u Remote Fitting kunt gebruiken

Een sessie voorbereiden

Cliënten moeten symmetrisch gehoorverlies hebben, gemiddeld ≤ 70 dB HL van de drie frequenties 500, 1000 en 2000 Hz.

Controleer of u Oasisnxt 2022.2 of hoger en een Remote Fitting account hebt. U heeft ook een webcam en microfoon nodig.

Als Remote Fitting niet is ingeschakeld in uw Oasisnxt software, klik dan op het instellingenpictogram met het tandwieltje bovenaan uw scherm om Voorkeuren te openen. Selecteer Remote Fitting en schakel Remote Fitting in. Het videopictogram wordt dan weergegeven in de werkbalk.

Download montage-instructies en -gidsen voor de afstandsbediening:
> Bernafon Remote Fitting gids voor professionals
> Voorbereidingschecklist voor gebruikers van Remote Fitting

1

Een sessie starten

Aanmelden bij Remote Fitting
Klik op het videopictogram in de werkbalk om Remote Fitting in te schakelen.
Meld je aan met uw gebruikersnaam of e-mailadres en wachtwoord.

Voer het e-mailadres van de cliënt in
Voer het e-mailadres in waarmee de cliënt zich heeft aangemeld voor de Remote Fitting functie in de Bernafon App, en druk op Doorgaan.

Start het bezoek
Klik op Start een bezoek om een verbinding met de cliënt tot stand te brengen.

2

Een sessie leiden

Verbinden met de hoortoestellen van de cliënt
Klik op het pictogram Verbinden om de hoortoestellen van de cliënt te detecteren en er verbinding mee te maken.
De verbindingsstatus van de hoortoestellen wordt aangegeven door de groene verbindingsbalk.

Communiceren met uw cliënt
U kunt verschillende manieren kiezen om met uw cliënt te communiceren in Remote Fitting Communicator:
1. Praat met uw cliënt met uw camera aan, zodat jullie elkaar kunnen zien
2. Praat met uw cliënt zonder dat de camera aanstaat
3. Gebruik de chatbox om korte berichten naar elkaar te sturen

Hoortoestellen op afstand aanpassen
Verander de instellingen van het hoortoestel zoals u normaal zou doen in Oasisnxt.

Klik op Upload om de nieuwe instellingen naar de hoortoestellen te sturen. De nieuwe instellingen worden pas geactiveerd nadat u de sessie voor aanpassing op afstand heeft beëindigd.

3

Een sessie beëindigen

Als u de hoortoestellen van uw cliënt hebt aangepast, vertel de cliënt dan dat de hoortoestellen opnieuw worden opgestart nadat u de sessie hebt beëindigd.

Ga naar Sessie beëindigen en klik op Opslaan en afsluiten of Opslaan om de sessie met de cliënt te beëindigen.

Als u aanpassingen hebt gemaakt, zullen hun hoortoestellen opnieuw opstarten met de nieuwe instellingen.

4

Problemen oplossen tijdens een sessie

Ik kan mezelf niet zien in Oasisnxt (uw cliënt kan u ook niet zien)
Zorg ervoor dat u uw camera niet hebt uitgeschakeld in Remote Fitting communicator.

Zorg ervoor dat uw camera niet bedekt is.

Zorg ervoor dat er geen andere programma's draaien die video gebruiken, zoals Skype. Sluit dergelijke andere programma's en start Oasisnxtopnieuw op.

De videokwaliteit van mezelf is erg slecht
Dit heeft meestal te maken met de kwaliteit van uw webcam. Als de kwaliteit slecht is, overweeg dan om uw webcam te upgraden.

Dit kan ook komen door een internetverbinding van slechte kwaliteit.

De videokwaliteit van mijn client is erg slecht
Ofwel uw client heeft een uploadbandbreedte die lager is dan het aanbevolen minimum van 1 Mbit/s, of u heeft een downloadbandbreedte die lager is dan het aanbevolen minimum van 1 Mbit/s.

Als de videokwaliteit erg slecht is, vraag dan aan uw cliënt om video uit te schakelen, schakel vervolgens uw eigen video uit en ga verder met het bezoek via audio en chat.

Ik kan alleen mezelf zien, er is geen video/audiostream van de client
Zorg ervoor dat uw client de videofunctie in zijn app niet heeft uitgeschakeld.

Zorg ervoor dat uw cliënt Bernafon App toestemming heeft gegeven om zijn camera te gebruiken:

  • Voor iPhone en iPad: Ga naar > Instellingen > Bernafon App
  • Voor Android: Ga naar > Instellingen > Apps > Machtigingen > Bernafon App

Extra vereisten voor Android:

  • Zorg ervoor dat Google Chrome is ingeschakeld voor uw klant
  • Zorg ervoor dat de energiebesparende modus van uw client is ingesteld op Uit

Let op: als u tijdens een bezoek bepaalde instellingen wijzigt, start de Bernafon App opnieuw op en wordt uw verbinding verbroken.

Ik kan mijn cliënt niet horen
Controleer of het volume van uw luidspreker en computer niet zijn gedempt.

Zorg ervoor dat uw cliënt de Bernafon App toestemming heeft gegeven om zijn of haar microfoon te gebruiken

  • Voor iPhone en iPad: Ga naar > Instellingen > Bernafon App
  • Voor Android: Ga naar > Instellingen > Apps > Machtigingen > Bernafon App

Oasisnxt kan geen verbinding maken met de hoortoestellen van de cliënt
1. Zorg ervoor dat uw cliënt de richtlijnen ter voorbereiding op het bezoek heeft gevolgd, waaronder:

  • Bluetooth moet ingeschakeld zijn
  • Hun hoortoestellen moeten gekoppeld zijn aan hun apparaat
  • Hun batterijen moeten volledig opgeladen zijn

2. Ga naar het Familie- of selectiescherm en sluit de hoortoestellen aan

3. Als het probleem aanhoudt, moeten jullie allebei het bezoek opnieuw opstarten

  • Cliënt: Schakel het apparaat uit en start het opnieuw op, open dan de Bernafon App en voer de afspraak opnieuw in
  • Hoorzorgprofessional: Sluit Oasisnxt en open het opnieuw en start de sessie opnieuw

Let op: als u tijdens een bezoek bepaalde instellingen wijzigt, start de Bernafon App opnieuw op en wordt uw verbinding verbroken.

5

Problemen oplossen na een sessie

De sessie is plotseling beëindigd zonder wederzijdse overeenkomst
Probeer opnieuw verbinding te maken met de sessie om een wederzijdse overeenkomst te sluiten met uw cliënt. Als uw cliënt de verbinding heeft verbroken en u verwacht dat hij zal proberen opnieuw aan te sluiten, wacht dan tot hij dat heeft gedaan.

In beide gevallen mogen de hoortoestellen gebruikt worden. De instellingen van de laatste upload (of eerste aanpassing, als u geen instellingen hebt geüpload) worden opgeslagen in de hoortoestellen.

Het hoortoestel lijkt kapot en de cliënt kan het niet meer gebruiken
Vraag uw cliënt om:

  • Te zorgen dat Bluetooth is ingeschakeld
  • Ervoor te zorgen dat de hoortoestellen volle batterijen hebben
  • Ervoor te zorgen dat beide hoortoestellen (indien van toepassing) gekoppeld zijn met hun mobiele apparaat
  • Start de Bernafon App opnieuw en ga naar Uw hoortoestel(len) aansluiten
  • Als de app de herstelmodus start, volg dan de aanwijzingen in de app

Als de hoortoestellen nog steeds kapot lijken te zijn en de cliënt ze niet langer kan gebruiken, geldt het standaard garantie- en retourbeleid voor de hoortoestellen.